M-am linistit! Cica niste cercetatori olandezi ar fi demonstrat cum ca declinul mental al celor care nu consumau cafea era de pana la patru ori mai mare decat la cei care consumau trei cesti pe zi. Cum eu beau 3+ cafele pe zi ma inscriu in grafic. Totusi ce se intampla daca treci de 10 cafele pe zi, ca ma gandesc ca (sic! :p) n-o fi sanatos!
sursa











Postat de appolionyaniv în Aprilie 6, 2008 - 12:24
Daca nu as fi citit si prin alte parti, as fi spus ca nu este altceva decat o campanie de crestere si vanzare a cafelei de prin columbia sau mai stiu eu pe unde creste ea..;))dar...nu este sigur singurul beneficiu al cafelei.In afara de acesta cu reducerea retardului mental, cafeaua previne riscul aparitiei diabetului zaharat de tip 2 in speta la femei.Aceasta este concluzia unui studiu realizat pe parcursul a 11 ani pe un lot de 28812 femei aflate la menopauza.Consumul de cafea poate fi asociat cu scaderea riscului de aparitie a diabetului zaharat de tip 2 datorita mineralelor, fitochimicalelor si antioxidantilor din cafea, dar rolul cafeinei este inca neclar. Scopul acestui studiu a fost examinarea asocierii dintre consumul de cafea integrala, cafeaua cofeinizata si decofeinizata, evaluat prin aplicarea chestionarului completat de paciente in mod regulat si riscul de aparitie a diabetului zaharat de tip 2.Aceasta analiza prospectiva realizata de Iowa Women's Health Study intre anii 1986-1997 si prezentata in Archives of Internal Medicine, a inclus 28812 femei aflate la menopauza care nu aveau diabet zaharat sau afectiuni cardiovasculare. Principalul rezultat masurabil al acestui studiu a fost depistarea incidentei diabetului zaharat de tip 2.In timpul celor 11 ani de urmarire, 1418 femei din lotul studiat au dezvoltat diabet zaharat tip 2. Riscul relativ a fost ajustat in functie de variatiile demografice, tesutul adipos si stilul de viata. In comparatie cu femeile din categoria fara consum de cafea, femeile care au consumat 6 cesti sau mai mult pe zi au avut un risc cu 22% mai scazut de a dezvolta diabet zaharat tip 2.
Pe langa asta..am mai citit caci cafeaua reduce considerabil riscul de dezvoltarea al cancerului hepatic..precum si a multor alte afectiuni pe care nu le enumar acum.Treptat au fost dovedite efectele diuretice, laxative, energizante, euforizante, excitante nervos si psihic, acceleratoare si tonice pentru inima, vasoconstrictoare central si periferic (coronare, cerebrale, pulmonare si renale), cu conditia unui consum moderat, care sa nu reprezinte o amenintare a sanatatii....deci colega ai grija cu cele 10 cesti pe zi..:P